Zmírnění dopravního omezení v opravované Rubikově křižovatce

Archiv

MM F-M, Jana Matějíková

21. 5. 2019

„Rozhodli jsme se odlehčit dopravnímu zatížení okolních komunikací, ale i křižovatky samotné a řidiče směřující po estakádě k frýdeckému magistrátu jsme pustili na most a umožnili jim odbočení doleva. Objízdná trasa by je totiž stejně svedla z estakády kolem vlakového nádraží zpět na opravovanou „Rubikovku“, jen z jiného směru. Křižovatce by to tedy neulehčilo a navíc by se auta hromadila na třídě T. G. Masaryka a v okolních ulicích. Situaci monitorujeme, pokud se ukáže, že provoz v křižovatce kolabuje nebo dochází ke kolizím, budeme nuceni i toto odbočení doleva zavřít,“ vysvětlil náměstek Karel Deutscher.

V rámci 1. etapy opravy je uzavřena polovina mostu s jízdním pruhem ve směru od vlakového nádraží (od Slezské) k magistrátu. Doprava je vedena po druhé části mostu. Současně s mostem se opravují také opěrné pilotové zdi a rampy. Dopravní omezení je tedy také na čtyřproudové silnici pod mostem, tedy na hlavním tahu na Český Těšín. Doprava je zde svedena do jednoho pruhu v každém směru.

Investorem opravy mostu je zčásti město a zčásti stát, přesněji ŘSD (Ředitelství silnic a dálnic). Celkové náklady na opravu mostu i opěrných pilotových zdí a navazujících ramp jsou vyčísleny na bezmála 100 milionů (včetně DPH). Z toho ŘSD vydá na opravy opěrných zdí a ramp 60 milionů. Město zaplatí za opravu mostu téměř 40 milionů korun, ovšem přes 31 milionů získá zpět z dotace Státního fondu dopravní infrastruktury.

Práce realizuje společnost IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc.