Na „Hliníku“ se pilně pracuje, obchvat se má začít stavět v květnu

Archiv

MM F-M, Jana Matějíková

16. 4. 2018

Z důvodu dodržení hygienických limitů hluku odjíždí ze stavby denně maximálně 20 nákladních aut. Vymezena je zde také „špinavá“ a „čistá“ zóna, které jsou od sebe odděleny, čímž se eliminuje znečištění mimo lokalitu sanace. Navíc výjezd ze skládky se minimálně dvakrát denně čistí pomocí zametače, aby se eliminovala prašnost.

Nicméně město v těchto dnech řešilo stížnost na zvýšenou prašnost za výjezdem ze staveniště, a to v lokalitě zahrádkářské kolonie, která s místem sanace bezprostředně sousedí. Problém nastal u moštárny, vozidla se zde objížděla mimo nezpevněnou komunikaci, což mělo za následek rozježdění travnatého povrchu a následně zvýšenou prašnost. „Problém jsme řešili na místě se všemi zúčastněnými stranami. Aby nedocházelo k najíždění na travnatou plochu, postavíme kolem vytýčené trasy betonové zábrany, vozidla už se zde nebudou moci objíždět po trávě, ale budou se míjet na betonové ploše před moštárnou. Nenaberou tak na kola bláto z rozježděného travnatého povrchu, které se v teplém počasí mění v prach a víří po okolí,“ uvedl náměstek primátora Karel Deutscher. 

Musím říct, že spolupráce s městem je dobrá.  Za provozu sice vznikají různé problémy, na které jsme upozornili a které město řeší. Teď jsme doufám dořešili to, že se auta nebudou míjet na nezpevněné cestě, ale na betonu před moštárnou. Musím říct, že nám město vychází vstříc a je to bez problému,” řekl předseda Sdružení zahrádkářské osady Hliník Rostislav Kudělka.

Sanace skládky tedy pokračuje a přibližuje se už také samotná výstavba obchvatu, která je v plné režii státu. „My jako město spolupracujeme s ŘSD i ministerstvem dopravy a činíme podpůrné kroky k co nejrychlejší výstavbě obchvatu. V minulosti jsme pomáhali s výkupem pozemků v navržené trase obchvatu, v souvislosti se Skatulovým Hliníkem jsme přilehlé městské pozemky poskytli jako manipulační plochy, bez kterých by odtěžení nebylo možné, a díky neustálé komunikaci s ministerstvy zůstal náš obchvat mezi vybranými stavbami, které nemusely projít novým posouzením vlivu na životní prostředí, tzv. EIA, což vyžadovala Evropská komise. Ostatní stavby v okolí to štěstí neměly a zahájení jejich výstavby bylo odloženo. ŘSD již vysoutěžilo firmu, která bude obchvat stavět. Je jí společnost Alpine, která v těchto dnech přebírá staveniště a v květnu by měla začít se stavbou obchvatu,“ dodal náměstek Karel Deutscher.