Oprava Rubikovy křižovatky začne v květnu, zpomalí dopravu ve městě

Archiv

MM F-M, Jana Matějíková

16. 4. 2019

Oprava mostu a Rubikovy křižovatky, která patří k nejfrekventovanějším ve městě, by měla začít v polovině května. Rozdělena bude do dvou etap s tím, že most bude vždy z poloviny uzavřen, včetně výluky jednotlivých ramp. Oprava první poloviny mostu je plánována na tři až čtyři měsíce.

V rámci 1. etapy bude uzavřena polovina mostu s jízdním pruhem ve směru od vlakového nádraží k magistrátu, tedy polovina, která je blíže ke krevnímu centru.

Doprava bude vedena po druhé části mostu, což ovšem znemožní odbočení doleva, a to pro všechny řidiče, ať už přijedou z kteréhokoliv směru.  Současně s mostem se budou opravovat i opěrné pilotové zdi a rampy, což bude znamenat omezení dopravy na čtyřproudové komunikaci pod mostem, tedy na hlavním tahu na Český Těšín. Doprava zde bude svedena do jednoho pruhu v každém směru, což může znamenat tvorbu kolon na průtahu městem.

„Most jsme chtěli opravit až poté, co bude postaven obchvat města. Bohužel, technický stav mostu už nám neumožňuje opravu odsouvat. Je třeba se připravit na složitý průjezd městem, nejen kvůli opravě mostu, ale taky výstavbě obchvatu, se kterou jsou spojeny další dopravní omezení,“ řekl primátor Michal Pobucký.

„Bude to náročné, ale snad se nenaplní černý scénář a řidiči si stejně jako při opravě estakády nebo loňských opravách krajských cest, najdou své vlastní objízdné trasy, aby v kolonách strávili co nejméně času. Opravy mostu se dotknou i cestujících MHD, autobusové linky budou nabírat možná i desítky minut zpoždění, na to je třeba pamatovat a počítat s tím, zejména při přepravě autobusem na vlakové nebo jiné autobusové spoje,“ dodal náměstek Karel Deutscher.

Opravu mostu bude z části realizovat město a z části stát, přesněji ŘSD (Ředitelství silnic a dálnic). „Město opraví svršek mostu, včetně zábradlí a veřejného osvětlení. Rubikova křižovatka následně získá moderní semafory, včetně videodetektorů a indukčních smyček, umožňujících dynamické řízení dopravy,“ upřesnil náměstek Deutscher s tím, že ŘSD opraví opěrné pilotové zdi a navazující rampy.

Celkové náklady na opravu mostu i opěrných pilotových zdí a navazujících ramp jsou vyčísleny na bezmála 100 milionů (včetně DPH). Z toho ŘSD vydá na opravy opěrných zdí a ramp 60 milionů. Město zaplatí za opravu mostu téměř 40 milionů korun, ovšem přes 31 milionů by mělo získat zpět z dotace Státního fondu dopravní infrastruktury. Práce bude realizovat společnost IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc.

Dopravní omezení pro 1. etapu opravy křižovatky – viz příloha.

Pozn.: O dopravních omezeních budeme aktuálně informovat na webu a FB města i ve zpravodaji.