V rámci reformy veřejné správy přebírá Městský úřad od 1. ledna 2003 většinu kompetencí Okresního úřadu

Archiv

MM F-M

12. 12. 2002

Druhá fáze reformy veřejné správy, spočívající především v ukončení činnosti okresních úřadů a v přenesení jejich působností na orgány samosprávy, krajské úřady, případně na jiné správní úřady, se blíží ke svému závěru. V úterý 31. prosince 2002 ukončí Okresní úřad Frýdek-Místek, stejně jako dalších 72 okresních úřadů v České republice, svou činnost a od 1. ledna 2003 převezmou většinu jeho dosavadních kompetencí v rámci svých správních obvodů čtyři „pověřené obecní úřady“ – Městský úřad Frýdek-Místek, Městský úřad Frýdlant nad Ostravicí, Městský úřad Jablunkov a Městský úřad Třinec. Tyto „pověřené obecní úřady“ budou od 1. ledna 2003 zajišťovat výkon státní správy například v oblasti – evidence obyvatel – vydávání cestovních a osobních dokladů – vydávání řidičských průkazů – vedení registru motorových vozidel – vodoprávního řízení – odpadového hospodářství – ochrany životního prostředí – státní správy lesů, myslivosti a rybářství – dopravy – sociálně právní ochrany dětí – péče o nepřizpůsobivé občany – dávek a služeb sociální péče – péče o staré a zdravotně postižené občany atp. Některé působnosti Okresního úřadu Frýdek-Místek přecházejí na Krajský úřad Moravskoslezského kraje. Jedná se například o specializované agendy v oborech zoologie, entomologie, biologie nebo chemie, dále o agendy přesahující výkon působnosti nebo povolované činnosti přes hranice správního obvodu, úkoly odborného, kontrolního nebo poradenského orgánu a úkoly odvolacího orgánu k prvoinstančním rozhodnutím obcí. Jiné působnosti okresních úřadů přecházejí na Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových – jedná se například o vydávání potvrzení oprávněným osobám a uplatňování práva státu na vydání věci v mimosoudních rehabilitacích. Nově zřízený Pozemkový úřad převezme od 1. ledna 2003 kompetence okresních pozemkových úřadů, doposud vykonávané samostatnými referáty okresních úřadů. Některé další působnosti okresních úřadů – například rozhodování o přechodu některých věcí z majetku státu do vlastnictví obcí a vydávání platebních známek – se ruší. Městský úřad Frýdek-Místek bude od 1. ledna 2003 sídlit ve stávajících administrativních budovách na ulici Radniční 1148, 1149 a 10 a nově také v části budovy dnešního Okresního úřadu na ulici Palackého 115 (konkrétně v nové přístavbě a v tzv. spojovací části budovy). Hlavním vchodem do budovy Městského úřadu na ulici Palackého 115 bude vchod v nové přístavbě. Organizační struktura Městského úřadu Frýdek-Místek se od 1. ledna 2003 příliš nezmění – úřad bude mít i nadále 13 odborů (odbor kancelář starosty, odbor vnitřních věcí, finanční odbor, odbor správy obecního majetku, obecní živnostenský úřad, odbor školství, kultury, mládeže a sportu, odbor dopravy a silničního hospodářství, Stavební úřad, odbor životního prostředí a zemědělství, odbor sociální péče a státní podpory, odbor sociálních služeb a zdravotnictví, investiční odbor a odbor územního a ekonomického rozvoje), které budou kromě svých stávajících úkolů plnit i úkoly převzaté z Okresního úřadu Frýdek-Místek. Mimo to budou v rámci organizační struktury působit i 4 oddělení a 1 útvar – oddělení krizového řízení a požární ochrany, právní oddělení, personální oddělení, oddělení koordinace voleb a sekretariát tajemníka a útvar interního auditu. Rozmístění jednotlivých odborů Městského úřadu bude od 1. ledna 2003 následující a) budova Palackého 115 (dnes budova Okresního úřadu Frýdek-Místek) 1. NP – informační služba – odbor dopravy a silničního hospodářství (evidence silničních vozidel) – odbor sociální péče a státní podpory (oddělení státní sociální podpory a úsek kompenzací zdravotního handicapu) – odbor vnitřních věcí (oddělení matriky) – podatelna, pokladna (od 1. března 2003) 2. NP – odbor vnitřních věcí (oddělení evidence obyvatel, občanských průkazů a cestovních dokladů, přestupkové oddělení) – odbor sociálních služeb a zdravotnictví (oddělení sociálně právní ochrany dětí) – odbor sociální péče a státní podpory (oddělení státní sociální podpory) – podatelna, pokladna (do 28. února 2003) 3. NP – odbor dopravy a silničního hospodářství (řidičská oprávnění a přestupky) – odbor sociálních služeb a zdravotnictví (oddělení sociálních služeb, oddělení ekonomicko-správní a zdravotnictví, oddělení sociální prevence) 4. NP – odbor životního prostředí a zemědělství – odbor vnitřních věcí (oddělení informatiky) b) budova Radniční 1148 1. NP – informační služba – obecní živnostenský úřad – finanční odbor (oddělení místních daní a poplatků) – podatelna, pokladna 2. NP – finanční odbor (oddělení rozpočtu a kontroly, oddělení účtárny a oddělení vymáhání pohledávek) – odbor vnitřních věcí (občanské průkazy a cestovní doklady, ověřování) – odbor kancelář starosty – právní oddělení – oddělení krizového řízení a požární ochrany 3. NP – odbor správy obecního majetku – Stavební úřad – odbor školství, kultury, mládeže a sportu 4. NP – investiční odbor – odbor územního a ekonomického rozvoje – odbor dopravy a silničního hospodářství (správa dopravy a pozemních komunikací) 5. NP – personální oddělení c) budova Radniční 1149 – odbor sociální péče a státní podpory (úsek péče o nezaměstnané, úsek péče o rodinu a dítě, úsek péče o seniory a zdravotně postižené občany) d) budova Radniční 10 – odbor školství, kultury, mládeže a sportu – odbor sociální péče a státní podpory (úsek péče o nezaměstnané) – útvar interního auditu. Úřední hodiny Městského úřadu Frýdek-Místek zůstávají nezměněny a jsou stanoveny na pondělí a středu od 8.00 do 17.00 hodin. Vzhledem k tomu, že se rozšiřuje počet budov, ve kterých bude Městský úřad Frýdek-Místek působit, mění se od 1. ledna 2003 některé oficiální kontaktní údaje a) kontaktní adresy pro písemný styk Městský úřad Frýdek-Místek Radniční 1148 738 22 Frýdek-Místek platí pro – obecní živnostenský úřad – odbor správy obecního majetku – Stavební úřad – finanční odbor – investiční odbor – odbor územního a ekonomického rozvoje – odbor kancelář starosty – odbor školství, kultury, mládeže a sportu – odbor dopravy a silničního hospodářství (oddělení správy dopravy a pozemních komunikací) Městský úřad Frýdek-Místek Palackého 115 738 02 Frýdek-Místek platí pro – odbor dopravy a silničního hospodářství (oddělení evidence silničních vozidel a oddělení řidičských oprávnění a přestupků) – odbor vnitřních věcí (oddělení matriky, oddělení evidence obyvatel, občanských průkazů a cestovních dokladů, přestupkové oddělení) – odbor sociálních služeb a zdravotnictví – odbor sociální péče a státní podpory (oddělení státní sociální podpory a úsek kompenzací zdravotního handicapu) – odbor životního prostředí a zemědělství Městský úřad Frýdek-Místek Radniční 1149 738 22 Frýdek-Místek platí pro – odbor sociální péče a státní podpory (úsek péče o nezaměstnané, úsek péče o rodinu a dítě, úsek péče o seniory a zdravotně postižené občany) b) e-mail podatelna@frydekmistek.cz c) telefonické a faxové spojení Radniční 1148 (nemění se) tel. 558 609 111 – ústředna fax 558 609 166 Palackého 115 (až od 1. ledna 2003) tel. 558 604 444 – ústředna fax 558 604 466 Další informace o působnosti Městského úřadu Frýdek-Místek od 1. ledna 2003 Vám poskytnou vedoucí jednotlivých odborů Městského úřadu Frýdek-Místek.