DOTAČNÍ PROGRAMY NA PODPORU A ROZVOJ
SOCIÁLNÍCH SLUŽEB PRO ROK 2008
A. Program na podporu a rozvoj sociálních služeb
Je určen pro poskytovatele sociálních služeb, kteří mají dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, oprávnění k poskytování sociálních služeb (registraci) a/nebo je zapsán v registru poskytovatelů sociálních služeb (§ 84 odst. 5 zákona o sociálních službách.
Podporované oblasti:
1. Podpora terénní péče o seniory a zdravotně postižené a hospicové domácí péče.
2. Vznik a rozvoj sociálních služeb pro osoby s duševním onemocněním.
3. Podpora sociálně integračních služeb pro skupiny seniorů a osob se zdravotním postižením.
4. Podpora samostatného bydlení pro osoby se zdravotním postižením nebo chronicky nemocné včetně duševního onemocnění.
5. Podpora služeb sociální rehabilitace a podporovaného zaměstnávání osob se zdravotním postižením.
6. Rozvoj a činnost poradenských služeb.
7. Podpora služeb pro osoby v krizové situaci a osoby ohrožené sociálním vyloučením.
8. Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi.
9. Podpora sociální prevence v přímé práci s mládeží.
10. Odlehčovací služby .
11. Podpora služeb pro osoby závislé nebo ohrožené závislostí na návykových látkách.
12. Služby zaměřené na pomoc osobám ohroženým domácím násilím.
B: Program na podporu ostatních aktivit doplňujících sociální služby
Program je určen na podporu ostatních aktivit v sociálních službách, které nevyžadují povinnou registraci dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.
Podporované oblasti:
1. Podpora volnočasových aktivit dětí a mládeže ke snížení sociálně patologických jevů.
2. Podpora práce se sociálně vyloučenými skupinami obyvatel a osobami v nepříznivé sociální situaci.
3. Dobrovolnictví.
4. Aktivizační programy pro seniory a osoby se zdravotním postižením.
5. Humanitární služby (např.sociální šatníky).
6. Podpora aktivit na zajištění dopravy pro imobilní občany.
Cíl programu
Cílem finanční
podpory je rozvoj a zkvalitnění ucelené sítě sociálních služeb na území
statutárního města Frýdku-Místku (dále jen „SMFM“).
Podmínky vyhlášených dotačních programů
Programy na podporu sociálních služeb jsou vyhlašovány
dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních
službách, ve znění pozdějších předpisů,
a rovněž v souladu s cíli schváleného Komunitního
plánu rozvoje sociálních služeb ve městě Frýdku-Místku na léta 2007 –
Oprávnění žadatelé o dotaci
Za oprávněné žadatele o dotaci jsou považovány fyzické a právnické osoby s trvalým bydlištěm, sídlem nebo působícím na území statutárního města Frýdek-Místek. Žádost nemohou podávat politické strany a politická hnutí podle zákona č. 424/1991 Sb., o sdružování v politických stranách a hnutích, ve znění pozdějších předpisů.
Poskytování dotací
Poskytování a závěrečné vyúčtování dotací se řídí Zásadami pro poskytování účelových dotací z rozpočtu statutárního města Frýdku-Místku v působnosti odboru sociálních služeb a sociální péče, podmínkami vyhlášených dotačních programů a podmínkami smlouvy.
Dotaci lze použít pouze na úhradu nezbytných nákladů, specifikovaných v rozpočtu předloženého projektu, a v souladu s příslušnou uzavřenou smlouvou.
Podání žádosti
Žadatel se do výběrového řízení
přihlašuje na základě žádosti, vyplněné za každou sociální službu nebo aktivitu
samostatně. Součástí žádosti jsou tyto
přílohy:
1. pro oblast A: Program na
podporu a rozvoj sociálních služeb
- kopie rozhodnutí o registraci sociálních služeb dle § 78 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů
- kopie dokladů o volbě nebo jmenování statutárního zástupce, současně s dokladem
osvědčujícím oprávnění zástupce jednat jménem subjektu navenek (podepisovat smlouvy)
- stručná informace o své činnosti a dosažených výsledcích (resp. výroční zpráva).
2. pro oblast B: Program na podporu ostatních aktivit doplňujících sociální služby
- kopie stanov, statutu, zřizovací listiny, apod.
- kopie smlouvy o uzavření účtu u bankovního ústavu
- kopie dokladů o volbě nebo jmenování statutárního zástupce, současně s dokladem
osvědčujícím oprávnění zástupce jednat jménem subjektu navenek (podepisovat smlouvy)
- stručná informace o své činnosti a dosažených výsledcích (resp. výroční zpráva)
Hodnotící kritéria
Při hodnocení jednotlivých projektů bude přihlíženo:
- k formální správnosti žádosti
- k obsahové stránce žádosti
- zda projekt odpovídá vyhlášeným dotačním programům, místním potřebám a prioritám v dané oblasti
- k dostupnosti a kvalitě poskytované péče
- k efektivně vynakládaným finančním prostředkům
- k plnění závazků vyplývajících ze smluv uzavřených na projekty v minulém roce
- ke snaze organizací zavádět standardy kvality poskytovaných služeb
Závěrečné vyhodnocení a vyúčtování dotace
Po ukončení realizace projektu zpracuje příjemce dotace závěrečné vyúčtování dotace. Závěrečné vyúčtování dotace obsahuje tyto formuláře a doklady:
6. Originály a kopie účetních dokladů, které se vztahují k čerpání dotace.
Komentář k závěrečnému vyúčtování:
Veškeré účetní doklady vztahující
se k čerpání dotace musí být označeny razítkem (případně ručně) „ Placeno z dotace SMFM“. Na účetních dokladech, které jsou
z dotace statutárního města Frýdku-Místku financovány jen částečně, je
nutno vždy uvést i přesnou částku hrazenou z dotace. Teprve po řádném označení
na originálech dokladů vyhotovte jejich kopie.
K vyúčtování
dotace je nutno předložit veškeré originály a kopie dokladů vztahujících se
k dotaci. Např. ke každému daňovému dokladu (paragonu) bude přiložen
výdajový pokladní doklad, ke každé přijaté faktuře bude přiložen výpis
z bankovního účtu. Na kopiích bankovních výpisů bude vyznačena zřetelně
částka hrazená z dotace. V případě, že předmětem vyúčtování budou
mzdové náklady, připojte tabulkový přehled těchto nákladů dle
jednotlivých zaměstnanců a
doložte účetní doklady
(např. mzdovou sestavu,
mzdový list).
U
vyúčtování ostatních osobních nákladů (DPP,DPČ) doložte rovněž příslušné
uzavřené dohody.
Informace k výběrovému řízení
Výběrové řízení na poskytnutí
dotace na podporu a rozvoj sociálních služeb a na podporu ostatních aktivit
doplňujících sociální služby
zajišťuje odbor sociálních služeb
a sociální péče Magistrátu města Frýdku-Místku (dále jen „MMFM“), Radniční
1149, 738 22 Frýdek-Místek. Veškeré
informace související s vyhlášeným výběrovým řízením včetně žádosti a
zásad budou k dispozici na internetové adrese
www.frydekmistek.cz.
Bližší informace
poskytne kontaktní osoba:
Tamara Barošová, tel.: 558 609 313,
e-mail : barosova.tamara@frydekmistek.cz.
Termín pro podání žádosti
Žadatelé doručí žádost na předepsaném formuláři včetně příloh v jednom vyhotovení na podatelnu MMFM nebo jej mohou zaslat poštou nejpozději do 30. 11. 2007 včetně (termín pro podání žádosti platí pro oba dva programy podpory), na úřední adresu:
Statutární město Frýdek-Místek
Magistrát města Frýdku-Místku
Odbor sociálních služeb a sociální péče
Radniční 1148
738 22 Frýdek-Místek,
a to v obálce označené textem: „NEOTVÍRAT – ŽÁDOST O DOTACI“ (v levém horním rohu obálky).