Podnikatelé a živnostníci změří síly v soutěži

Archiv

MM F-M

10. 5. 2006

Podporu v podnikání malým a středním firmám i drobným podnikatelům – takový cíl mají splnit dva nové projekty – Firma roku 2006 a Živnostník roku 2006. Jejich vyhlašovateli jsou Hospodářské noviny.
Oba projekty mají podpořit a zviditelnit zajímavé podnikatele a jejich firmy hned v několika směrech.
V prvé řadě půjde o vůbec první soutěž tohoto druhu, která bude zaměřena na menší podniky. Výsledná data budou sloužit jako podklad pro porovnání jednotlivých firem.
V neposlední řadě by oba nové projekty měly také nalézt a upozornit na hlavní překážky, se kterými se podnikatelé v současnosti musí potýkat. A případně pomoci i s jejich nápravou.
Podnikatelé a firmy se do soutěží mohou přihlásit sami nebo být nominováni druhou osobou.
Podmínkou však je splnění předepsaných kritérií. Jejich úplné znění lze nalézt na internetových stránkách www.firmaroku.cz.
Ambicí pořadatelů je oslovit každého podnikatele v zemi a nabídnout mu nejen možnost soutěžit, ale také pomoci zviditelnit jeho firmu na českém trhu. A rovněž získat důvěryhodnost díky nezávislému hodnocení stavu firmy. To provede Hospodářská komora.
Celorepubliková soutěž Poštovní spořitelna Firma roku 2006 se 14 krajskými koly a celostátním finále je postavena na porovnání objektivních kritérií. První hodnocení firem bude probíhat na základě finančních údajů, které o sobě přihlášené subjekty poskytnou. Ty se mají týkat období posledních dvou let, tedy roků 2004 a 2005.
Hodnocení firem rozhodně nezvýhodní větší firmy na úkor drobných podnikatelů.
Data, která o sobě firmy poskytnou, budou zpracována tak, aby poměrové ukazatele rentability, likvidity, zadluženosti a ziskovosti či produktivity vytvořily nejen celkové skóre jednotlivých firem, ale i „vymazaly“ možné rozdíly právě díky různé velikosti zúčastněných subjektů.
Účastníci druhé soutěže – Makro Živnostník roku 2006 – budou prokazovat, že jejich podnikatelský záměr je originální, komplexní a bez problémů funguje.
Finalisty z jednotlivých krajů bude vybírat odborná porota. Ta svoje favority představí prostřednictvím tisku. Celostátního vítěze pak určí veřejnost prostřednictvím SMS hlasování.
„Oproti jiným podobným projektům počítáme s objektivním vyhodnocením parametrů na základě poskytnutých ekonomických dat. Půjde tak o zajímavé a ojedinělé srovnání, navíc dokážeme oslovit každého podnikatele,“ řekl Miloš Růžička z agentury Bison&Rose, která je pořadatelem soutěže.
Oceněni budou nejen vítězové soutěže, ale všichni, kteří se do projektu zaregistrují. Benefitem pro všechny podnikatele bude navíc získání obrazu své firmy proti konkurenci a také rating sestavený Hospodářskou komorou.

Informace k soutěži:

Kalendář akcí:
zahájení soutěže – 1. května 2006
uzavření přihlášek – 30. června 2006
krajská kola soutěže – od 9. září do 31. října 2006
hlasování veřejnosti o Živnostníka roku 2006 – listopad 2006
finále a vyhlášení vítězů – 30. listopadu 2006

Podmínky přihlášení:
– registrační formulář na www.firmaroku.cz nebo www.zivnostnikroku.cz,
– v Hospodářských novinách, ve výpisech Poštovní spořitelny a provozovnách velkoobchodu Makro
– vyplnění povinných údajů z rozvahy, výkazu zisků a ztrát a z daňového přiznání
– možnost odeslání přihlášek on-line z webových stránek,e-mailem na adresu prihlaska@firmaroku.cz, faxem na telefonní číslo 233 014 081, nebo na adresu Bělohorská 33, 169 00 Praha 6-Břevnov.

zdroj: HN, 4.5.2006