Aktuality

Kauza IPhone

Na sociálních sítích se včera rozjela diskuze o koupi telefonů IPhone, které byly objednány pod hlavičkou magistrátu. Komentáře některých zúčastněných byly oprávněné, je v pořádku se ptát. Jim, ale i těm, kteří měli komentáře plné vulgarit, poskytujeme vyjádření statutárního města Frýdek-Místek k nákupu telefonů IPhone.

Telefony nebyly určeny politikům, ale členům bezpečnostní rady a krizového štábu města, kteří v hektických dnech narazili na strop možností techniky, kterou dosud využívali. Telefony byly objednány bez vědomí vedení města a budou vráceny a budou místo nich pořízeny telefony nižší třídy, které sice nebudou mít zajištěnou tak dlouhou softwarovou podporu (tedy bezpečnost operačního systému a zabezpečení dat), ale budou dostačující. 

Vedoucí odboru bezpečnostních rizik a jeden z předních členů bezpečnostní rady města Tomáš Václavík uvedl důvody, proč dal objednávku na telefony IPhone.

Pro představu občanů, máme na starosti krizové řízení nejen pro Frýdek-Místek, ale dalších 36 obcí, takže jsme v těchto dnech podobně jako mnoho dalších lidí v první linii, s nimiž neustále komunikujeme, zcela mimo obvyklou pracovní dobu. Zkrátka 16 hodin denně sedm dní v týdnu, kdy jsem třeba já měl i v neděli jen hovory v celkové délce 7,5 hodiny. A to opravdu nejde s neustálým připojením na powerbanku nebo s nabíječkou, kdy vidíte, že jste v takovém provozu, že se vám stejně baterie ani nestačí dobíjet. Dosud jsme se nesetkali s nutností pracovat takovým způsobem jako dnes, tedy kromě základny na úřadě i z domova a z terénu, prostřednictvím videokonferencí, s nutností sdílet data, operativně kolektivně rozhodovat a tak dále. Neustále zpracováváme obrovské množství mailů, chodí nám informace a pokyny z kraje, které předáváme dalším obcím, konzultujeme to s nimi, řešíme jejich reakce a požadavky, pohybujeme se v terénu a potřebujeme mít v mobilu prakticky malý počítač, navíc s odpovídajícími vysokými požadavky na zabezpečení, protože v době karantén pracujeme s osobními a vysoce citlivými daty. Proto jsme naformulovali požadavky, co by měly nové přístroje zvládat, a vzešel z toho takový nákup,“ vysvětlil potřebu kvalitních telefonních přístrojů vedoucí odboru bezpečnostních rizik a prevence kriminality a tajemník krizového štábu Tomáš Václavík s tím, že při výběru modelu telefonu IPhone byla zohledněna kritéria jako bezpečnost operačního systému, zabezpečení a rychlý přenos dat, možnost hromadné konference bez následných investic do aplikací, kompatibilita se zařízeními účastníků krizového štábu, zaručená softwarová podpora a záruka na dobu pěti let, odolnost vůči povětrnostním vlivům a možnost pořizování fotodokumentace i za zhoršených světelných podmínek, velikost displeje kvůli komunikaci z terénu a další.

Krizový štáb komunikuje prakticky nonstop s lékaři, zdravotníky, záchranáři, hasiči, policisty a hygieniky, s nimiž je při distribuci ochranných pomůcek i v přímém styku v terénu, v těchto dnech podává velmi mimořádné výkony, k nimž potřebuje i odpovídající výkonnou techniku.

„Telefony byly vybrány na základě požadavku vedoucího odboru bezpečnostních rizik a prevence kriminality pro pracovníky krizového štábu ORP. Byl proveden telefonický průzkum trhu o časové dostupnosti, a to jak na internetových stránkách velkých hráčů na trhu, tak u menších prodejců. Dodavatel byl vybrán na základě rychlého zajištění telefonů a garance českého centrálního dodavatele, kde je zajištěna nadstandartní záruka servisu na dobu 5 let,“ doplnil Martin Garba, vedoucí odboru vnitřních věcí, který objednávku procesoval.

MM F-M, Jana Matějíková
ODBOR KANCELÁŘ PRIMÁTORA
04.04.2020 12:32
Počet zhlédnutí: 2 144