Nabídka Speciálních škol Naděje

Archiv

MM F-M

21. 1. 2004

Okolí vnímá Speciální školy Naděje jako zařízení, kam docházejí děti s kombinovanými vadami, děti autistické či děti s poruchou motorických funkcí.

V době konání zápisů do prvních tříd se dostává Naděje do centra pozornosti v případech, kdy učitelé při zápisu do ZŠ, odborníci pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogických center, pediatři a neurologové doporučí vzdělávání dítěte v menším kolektivu, s individuálním přístupem, logopedickou péčí.

Méně známé je, že Naděje nabízí dětem mladšího školního věku vzdělání podle vzdělávacího programu základní, zvláštní i pomocné školy. Všem dětem je poskytována komplexní rehabilitační péče ( rehabilitační cvičení, vodoléčba apod.), která pozitivně ovlivňuje pozornost a soustředění ve vyučování. V odpoledních hodinách mohou děti navštěvovat školní družinu nebo si mohou vybrat z nabízených zájmových kroužků. Škola je vybavena počítači a nadstandartními učebními a kompenzačními pomůckami.

Klidné až domácí prostředí a snížený počet dětí ve třídě umožňuje cíleně uplatňovat individuální přístup ve výuce, umožňuje respektovat osobnostní tempo dítěte a používat rozmanité formy a metody ve výuce. Naděje se tak stává vhodnou školou i pro děti zdravotně oslabené např. alergií, pro děti s poruchami učení nebo prostě pro děti, kterým lépe vyhovuje menší škola a menší kolektiv.

Základní škola má v tomto školním roce otevřeny 1. a 3. třídu a rovněž pro školní rok 2004/05 zapisuje děti do 1. třídy. Je nasnadě, že v době, kdy se konají zápisy do prvních tříd ve školách ve městě, se v základní škole Naděje mnoho prvňáčků nezapíše. Naděje se stává nadějí pro rodiče dětí až v době odkladu školní docházky nebo po psychologickém vyšetření dítěte či na doporučení dětského lékaře.

Podle vzdělávacího programu zvláštní školy budou moci být vyučovány děti všech ročníků prvního stupně. Tyto třídy doplňujeme o nově zařazené děti. V pomocné škole jsou otevřeny dvě třídy a děti v nich plní Rehabilitační vzdělávací program.

Naděje není velká škola, přesto individuálním přístupem k dětem, empatií a respektováním jejich osobnosti přispívají učitelé, zdravotníci i provozní personál k maximálnímu rozvoji dětí. Tím vytvářejí předpoklady k úspěšné integraci do běžných škol a zařízení.

V návaznosti na program Speciálních škol Naděje a na dotazy z řad škol, rodičů a institucí registruje škola zvýšený zájem a potřebnost osobní asistence a pedagogických asistentů ve třídách s integrovanými žáky, kteří mají různá postižení.
Na tyto potřeby reaguje škola již opakovaně. Nabízí rekvalifikační kurz „Pracovník pro osobní asistenci postižených jedinců“, který má akreditaci MŠMT s celostátní platností. Další kurz zahájí škola 16.2. tohoto roku.

Pracovní úřady regionu podporují iniciativu školy, protože program umožňuje zejména ženám najít uplatnění na trhu práce.