Ocenění učitelů
ArchivPetr Cvik
6. 4. 2011
Vážení občané,
v kavárně Radhošť jsem u příležitosti Dne učitelů přijal pedagogické pracovníky navržené svým vedením k ocenění za jejich záslužnou práci. Toto setkání, na kterém se současně neformálně dozvím, čím aktuálně školy a školky žijí a co je trápí, má svou tradici a já bohužel už dlouhá léta musím vždy konstatovat, že učitelé by si nepochybně zasloužili lepší podmínky, nemluvě o jejich postavení na společenském žebříčku. Tady bych chtěl apelovat především na rodiče, aby pomáhali učitelské autoritě, protože jsou to právě učitelé, kteří pokračují ve výchovné práci, kterou odvádějí rodiče v domácím prostředí. Výchovné prostředky, které mají učitelé k dispozici, mají své mantinely, proto je případný souboj o vzdělání bojem nerovným. Jsou to především děti, které musí chtít vzdělávat se, učit se novým věcem, a jsou to především rodiče, kteří by jim touhu po vědění měli vštěpovat.
My jako město se snažíme vytvořit ve všech základních i mateřských školách to nejlepší prostředí, které by bylo pohodové a inspirativní. Neumíme příliš ovlivnit finanční motivaci učitelů, která je v kompetenci státu, ale snažíme se alespoň o to, aby školy a školky měly k dispozici co nejmodernější vybavení, od odborných učeben až po sportoviště. Na mnoha školních budovách nyní probíhají díky získaným evropským prostředkům stavební úpravy, které přispějí k dalšímu vylepšení prostředí pro výuku. Chci věřit, že i toto může být pro učitele motivací, nicméně jsem přesvědčen, že je nejvíce potěší zvídavé děti a rodiče oceňující jejich nelehkou práci, která musí být brána jako poslání.