Poradna pro spotřebitele
ArchivIng. Eva Richtrová
3. 3. 2009
Vážení spoluobčané,
v minulých dnech se na mne obrátili zástupci Sdružení na ochranu spotřebitelů (SOS) se žádostí o pomoc při zřízení poradny pro všechny ty spotřebitele, kteří potřebují radu nebo řeší nějaký vzniklý problém. Jejich požadavek vychází ze skutečnosti, že v loňském roce se na SOS obrátilo téměř tisíc nespokojených zákazníků z našeho města a jeho blízkého okolí. Nejbližší poradna SOS je však v Ostravě nebo v Novém Jičíně. A protože ne všechny problémy spotřebitelů lze vyřešit telefonicky, dospěli k závěru, že zřízení poradny přímo u nás ve městě by mohlo být řešením pro ty, kteří poradnu potřebují. Po zvážení všech možností a velmi vstřícném postoji pana Rudolfa Horníčka, předsedy pobočky Svazu důchodců ČR ve Frýdku-Místku, jsme našli řešení – od dubna 2009 bude poradna pro spotřebitele otevřena každou čtvrtou středu v měsíci vždy od 13 do 17 hodin v kanceláři Svazu důchodců na ulici 17. listopadu č. p. 147. Otevření poradny je naplánováno na 22. dubna ve 13 hodin.
V těchto prostorách Svazu důchodců ČR tedy bude poradna pro spotřebitele fungovat bezplatně podobně jako právní poradna (každé první úterý v měsíci od 16 do 18 hodin) a finanční poradna (každé pondělí od 14 do 16 hodin).
Přitom i na magistrátu města je možno každý lichý čtvrtek využít bezplatných služeb České obchodní inspekce (ČOI) od 8 do 14 hodin. Eva Richtrová