Průtah je opravdu hrůza
ArchivMgr. Petr Cvik
2. 10. 2007
Jisté republikové médium vyhlásilo anketu o největší „hrůzu“ kraje a není pro nás zas tak velkým překvapením, že v ní výrazně „zabodoval“ průtah naším městem, který obdržel druhý nejvyšší počet hlasů vůbec.
My jsme svým způsobem rádi, že i v Praze se tímto lidé dozví, že nás tady ve Frýdku-Místku něco skutečně výrazně trápí. V této souvislosti sice vedení města Frýdku-Místku apeluje v Praze na příslušné instituce opakovaně a stále, protože samotné nemá na rychlost výstavby obchvatu žádný vliv, ovšem anketní hlas lidu má taky svou váhu. Vedení města se v minulém období podařilo prosadit, aby výstavba obchvatu byla součástí přílohy vládního usnesení o výstavbě nošovické průmyslové zóny, a stále upozorňujeme na nevyhnutelný problém, který nastane se spuštěním výroby v nošovickém závodu. Do vybudování obchvatu nás totiž velké potíže ve vnitřní dopravě města neminou a my je můžeme jen velmi těžce eliminovat. Veškeré podkladové studie, které máme prozatím k dispozici, ukazují, že bez obchvatu je dopravní situace ve městě řešitelná jen minimálně. Obrovské investice by dopravě ulevily jen o pár procent, za mnoho peněz bychom skutečně získali jen málo muziky. Osobně si cením, že se k problému obchvatu čelem postavil náměstek hejtmana Pavol Lukša. Moravskoslezský kraj se rozhodl převzít na sebe závazek pořídit studii krizových opatření v dopravě ve Frýdku-Místku, která by zmapovala současnou i očekávanou dopravní situaci i stav dopravní infrastruktury a navrhla základní opatření pro racionalizaci dopravy na území města a jeho nejbližšího okolí. Moravskoslezský kraj je rovněž ochoten se na základě vyhodnocení investiční náročnosti navrhovaných opatření spolupodílet na jejich realizaci. I Pavol Lukša ovšem zdůrazňuje, že konečným a pro město Frýdek Místek jediným bezkolizním dopravním řešením bude však jen zprovoznění obchvatu města, k němuž směřuje naše společné úsilí. To brzy vyústí ve vznik expertní skupiny, která se bude situací dále zabývat.