Seminář k výborům

Archiv

Ing. Eva Richtrová

16. 5. 2007

Vážení spoluobčané,
téměř na každém jednání zastupitelstva města Frýdek-Místek probíhá mezi členy zastupitelstva diskuse nad kompetencemi kontrolního či finančního výboru – co má kdo kontrolovat, co může nebo nemůže kontrolovat. Přitom zákon o obcích v § 117, §118 a §119 definuje rozsah pravomocí těchto výborů jasně. Finanční výbor provádí kontrolu hospodaření s majetkem a finančními prostředky města, kontrolní výbor kontroluje plnění usnesení zastupitelstva a rady obce i dodržování právních předpisů na úseku samostatné působnosti. Oba výbory pak dále plní úkoly, kterými je pověří zastupitelstvo. Na posledním jednání zastupitelstva byl podnětem pro diskusi předložený návrh kontrol kontrolního výboru pro rok 2007. Po diskusi byl předložený materiál stažen z projednávání a bylo dohodnuto, že bude uspořádán odborný seminář ke kompetencím těchto výborů. Tento seminář pro všechny členy kontrolního a finančního výboru se uskuteční 5. června tohoto roku na magistrátu města. Seminář má název Funkce kontrolního a finančního výboru v rámci zákona č. 128/2000 Sb., školení provede firma Český a moravský účetní dvůr, s.r.o. v Pardubicích, školitelem pak bude dlouhodobý zaměstnanec Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ) a specialista v oblasti kontroly veřejných financí.
Doufám, že se všichni členové těchto výborů za všechny politické subjekty zastupitelstva tohoto školení zúčastní, nezávislým odborníkem budou zodpovězeny všechny jejich dotazy a následně na jednáních zastupitelstva při schvalování potřebných materiálů ubude zbytečných dohadů a slovních přestřelek.