LIDEM S ORIENTACÍ NA WEBU MĚSTA FRÝDKU-MÍSTKU NOVĚ POMŮŽE VIRTUÁLNÍ ASISTENT CHETTY

Bronislava Rudinska Supíková

2. 9. 2025

Město Frýdek-Místek spustilo na svých webových stránkách novou službu – virtuálního asistenta Chettyho. Využití umělé inteligence by mělo usnadnit obyvatelům i návštěvníkům města získat potřebné informace i zlepšit komunikaci s úřadem.

Virtuální asistent odpovídá na základě dat nejen z webu města, ale vyhledává informace i na webových stránkách příspěvkových organizací, jako jsou například Kultura FM, Technické služby Frýdek-Místek, Středisko volného času Klíč a další. Na webu města a jeho příspěvkových organizací se nachází mnoho informací – od úředních vyhlášek a oznámení, přes formuláře, aktuality až po tipy pro volný čas. Někdy však trvá občanům hledání konkrétních odpovědí déle. Právě to by měl chatbot Chetty pomoci změnit. Jako online asistent bude neustále k dispozici, nonstop 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

„Umělá inteligence se postupně stává běžnou součástí různých oblastí našeho života, veřejné služby nejsou výjimkou. I my chceme lidem zjednodušit a ulehčit hledání informací na webu města. Chatbot Chetty jim pomůže i v době, kdy je úřad zavřený. Navíc komunikuje ve více jazycích,“ řekl ke spuštění nové služby na webu města primátor Petr Korč (Naše Město F-M). Na adresu Chettyho dále dodal: „Není sice všemocný, ale lidem by měl pomoci se lépe zorientovat na stránkách úřadu a šetřit jejich čas. Pokud se osvědčí, plánujeme ho dále rozvíjet a přizpůsobovat potřebám uživatelů.“

Návštěvníci webových stránek města najdou Chettyho v pravém dolním rohu obrazovky. Jedná se o vyhledávací režim s umělou inteligencí. Pro lepší výstupy je lépe mu klást otázky celé, ne heslovitě. Tedy například: „Kdy a kde si mohu vyřídit občanský průkaz?“ Ne pouze slovo „občanka“. Mohou si sami zvolit i styl konverzace – milý a vtipný, nebo profesionální.

Pokud si s nějakým dotazem nebude vědět rady, nabídne tazateli alternativu, například kontakt na příslušného úředníka, odkaz na relevantní stránku nebo možnost poslat dotaz e-mailem.

Jak Chettyho využít co nejlépe?

  • Pokládejte celé a konkrétní otázky, například: „Kde najdu v září ve městě kontejnery na bioodpad?“ místo jednoho slova „bioodpad“.
  • Ověřujte si důležité informace prostřednictvím odkazů, které vám nabídne.
  • Podělte se o zpětnou vazbu kliknutím na symbol palce nahoru nebo dolů, případně srdíčko.
  • Pokud odpověď nestačí, zkuste dotaz přeformulovat nebo využijte možnost kontaktovat úřad e-mailem.

Postupné kroky:

👉 Otevřete webové stránky města Frýdku-Místku a v pravém dolním rohu obrazovky klikněte na ikonu asistenta Chettyho:

👉 Objeví se okno, kde můžete vepsat otázku:

👉 Do chatu napište svou otázku a počkejte na odpověď:

👉 Sledujte odpověď a případně pokračujte v konverzaci. Pokud potřebujete detailnější informace, využijte odkazy, které Chetty nabídne.

👉 Video s postupem si můžete přehrát zde: