Růžová kola vyjedou 1. března
ArchivMM F-M, Petr Pavelka
20. 2. 2020
„Propojení s okolními obcemi nám dává smysl a i díky tomu bude v ulicích v příští sezóně, prodloužené na devět měsíců, vždy minimálně 120 kol mechanických, oproti současným 80, a na deset se zvedne i počet elektrokol. Nově bude ale nutné kola odkládat pouze do určených cyklostojanů,“ rekapituluje hlavní změny náměstek primátora Jakub Míček. „Kola byla zamykána všude možně, nepůsobilo to kolikrát moc dobře, docházelo k ohrožení dopravního provozu nebo poškozování veřejné zeleně. Proto chceme jít cestou velkého množství malých zón. Využitelných stojanů má být přes stovku, takže docházková vzdálenost bude ve většině případů do 150 metrů,“ vysvětlil náměstek primátora Karel Deutscher, že město už nechce dopustit živelné zamykání k dopravním značkám nebo sloupům veřejného osvětlení. Systémem vyžadujícím stojany si také radnice chtěla pojistit, aby provoz bikesharingu ve Frýdku-Místku nemohl získat provozovatel, jenž po uživatelích nevyžaduje zamykání k pevné překážce, což by byla pro estetiku veřejného prostranství ještě větší rána. Systém by měl být ve finále pro cyklisty efektivnější, protože když se kola soustředí k určeným stojanům, uživatel má větší pravděpodobnost, že v jeho blízkosti kolo opravdu bude, jelikož nebudou rozptýlena v rozsáhlé, ničím neomezené ploše.
Podstatná informace také je, že Statutární město Frýdek-Místek systém sdílených kol nadále dotuje, takže cena pro uživatele se nezmění. Stále platí, že prvních 15 minut mají uživatelé zdarma a za následnou půlhodinu platí 12 korun. Elektrokola nově provozovatel nebude účtovat s nástupní sazbou a po minutách, ale bez nástupní sazby s pevnou cenou 45 Kč za půlhodinu.