ŠKOLÁKY POSUNE KUPŘEDU VE VZDĚLÁNÍ 3D REALITA, VYBAVÍME TECHNOLOGIÍ 18 UČEBEN

Jana Musálková Jeckelová

1. 8. 2024

Školáci z devíti městských základek ve Frýdku-Místku se budou vzdělávat v nových 3D učebnách. Radnice vybaví technologiemi celkem 18 učeben. Půjde o základní školy s 2. vzdělávacím stupněm.

9 základních škol ve Frýdku-Místku získá špičkové vybavení pro výuku předmětů pomocí virtuální reality. Město vybaví celkem 18 učeben.

„Výuka přírodovědných a multimediálních předmětů se pro školáky díky 3D učebnám stane ještě atraktivnější. Využívání virtuální reality se stalo běžnou součástí moderního školství. Žáci se podívají na různá místa na zemi, dostanou se do lidského těla, do krevního řečistě, prohlédnou si 3D modely buněk nebo atomů. Velmi mě těší, jak aktivně se městem zřízené školy s druhým stupněm do tohoto projektu zapojily. Oslovili jsme je a možnost získat tyto moderní učebny je nadchla,“ uvedl primátor Petr Korč (Naše Město F-M).   

VYBAVENÍ BUDE NA PŘÁNÍ JEDNOTLIVÝCH ŠKOL

Vybavení jednotlivých učeben se bude lišit podle přání a požadavků jednotlivých škol. Vznikne v nich 6 odborných učeben pro 15 žáků, 2 učebny pro 30 žáků a 10 mobilních učeben vždy pro 15 žáků. V každé učebně budou pracovní stanice (notebooky) pro žáky a učitele, 3D tiskárny, 3D skenery, vizualizéry, 3D brýle pro virtuální realitu a ovládací software. Pevné učebny budou navíc vybaveny interaktivními displeji.

„Zpracovali jsme souhrnný projekt pro všechny zapojené školy nazvaný Frýdek-Místek v 3D realitě. Dotace z Integrovaného regionálního operačního programu pokryje 90 procent nákladů, zbývající část uhradíme z rozpočtu města,“ potvrdil primátor Petr Korč.

Náklady na vybavení učeben, včetně propojení technologií, činí 30,5 milionu korun bez DPH.     

Název projektu: „Frýdek-Místek v 3D realitě“

Popis projektu: Cílem projektu je zkvalitnění vzdělávací infrastruktury pro přírodní vědy, polytechnické vzdělávání, cizí jazyky, práci s digitálními technologiemi. V rámci projektu bude zavedena výuka prostřednictvím virtuální reality, což je plně v souladu s RVP ZV, jehož jedním z cílů je pomáhat žákům orientovat se v digitálním prostředí a vést je k bezpečnému, sebejistému, kritickému a tvořivému využívání digitálních technologií při práci, při učení, ve volném čase i při zapojování do společnosti a občanského života.

Využívání odborné učebny bude minimálně 75 % časového využití pro formální výuku a neformální vzdělávání odborných předmětů v oblasti přírodních věd nebo polytechnického vzdělávání nebo cizího jazyka nebo práce s digitálními technologiemi. Dalším z cílů je zkvalitnění vnitřní konektivity školy a zabezpečení kvalitního připojení k internetu.

Cíle projektu: Účelem projektu je zkvalitnění vzdělávací infrastruktury v oblasti základního vzdělávání a zvýšení její dostupnosti.