Testovali jsme průjezdnost kloubového autobusu ulicemi města

Archiv

MM F-M, Jana Matějíková

28. 3. 2017

Kloubové autobusy mají jiné technické parametry, jsou mnohem delší a potřebují tedy k bezpečnému provozu také dostatečný manévrovací prostor. Bylo nutné zjistit, zda pro ně nebudou problém některé kruhové objezdy nebo točny.

„Koncem minulého týdne jsme si od Dopravního podniku Ostrava zapůjčili jeden kloubový autobus a vyjeli do ulic města i do okolních obcí. Trasa zkušební jízdy zahrnovala oblasti, kde jsme předpokládali vznik problémů při jeho pravidelném provozu. Ve městě to byla například zastávka Poliklinika na frekventované ulici 8. pěšího pluku, ale také kruhové objezdy a točny autobusů, například točna v Hájku. Zajeli jsme i do okolní obcí Baška, Pržno a Hukvaldy. Test dopadl nad naše očekávání výborně, prokázal, že provoz kloubového autobusu je v síti MHD Frýdek-Místek možný,“ řekl jednatel Dopravního podniku Frýdek-Místek Jan Širc.

„Některé linky jsou v současné době přetíženy a musejí být posilovány dalšími autobusy, což znamená další provozní ale i personální náklady. V případě náhrady posilových spojů kloubovým autobusem budou tyto náklady ušetřeny,“ nastínil výhody náměstek primátora Karel Deutscher.

Kloubové autobusy by měly být nasazeny především na linky č. 1, 5 (Hukvaldy), 11 (Řepiště), 12 (Brušperk), 14 (Janovice) a 18 (Krásná – Visalaje).

Kloubový autobus jezdil na linkách MHD ve Frýdku-Místku naposledy v roce 1999.