Na přehradu Morávku

Z Frýdku-Místku vyjedeme po cyklostezce kolem řeky Morávky a dáme se přes lávku do Starého Města na bývalý dožínkový areál. Nad námi je fotbalové hřiště, které objedeme polní cestou a napojíme se na silnici do Skalice. Ve Skalici se u večerky U Sobků dáme doprava směrem na Bašku.

Vyjedeme na Příčnici, odkud jsou nádherné výhledy na Beskydy. Dáme se doleva ke kravínu, kolem kterého vystoupáme k vodárně, kde odbočíme doprava. Na rozcestí je lavička, odkud se lze kochat pohledy na Skalici, Frýdek-Místek, Palkovické Hůrky a Beskydy. Zde se napojíme na značenou cyklotrasu, po které kousek pojedeme směrem na Janovice. Za statkem cyklotrasa pokračuje polní cestou rovně, my se však budeme držet asfaltky, která nás dovede pod Skalický kopec k pile. Tady zahneme doprava směrem k horám. Míjíme jízdárnu Skalický dvůr (http://www.skalickydvur.wz.cz). V Raškovicích na křižovatce odbočíme doprava na Pražmo. Projíždíme obcí a u transformátoru zahneme doleva za kotelnu k řece. Přejedeme lávku přes Morávku a vydáme se kolem bývalé Liščí farmy po asfaltové cestě k chatě České srdce a penziónu Jízdárna (http://www.pensionjizdarna.cz/). Vpravo vidíme sjezdovku Sviňorky (http://cms.skimoravka.cz).

U Caravan clubu odbočíme doleva. Kolem chatek rekreačního střediska projedeme k velkému parkovišti, na jehož horním konci stojí sousoší věnováno památce padlých partyzánů. Kolem partyzánů vyšlapeme na hráz přehrady Morávka. (Odtud lze je dále kolem přehrady do hor přes Úspolku na Slavíč nebo dále k Bebkovi.) Na hrázi je pro dnešek naše konečná. Dolů sjedeme stejnou cestou. (Malý tip pro zábavu: rozjet to co nejvíce a u autobusové zastávky na hrázi přestat šlapat a pokusit se setrvačností dojet co nejdále. Na silničním kole lze dojet až do Raškovic, na horském jsem se zastavil deset metrů za cedulí obce ve stoupání před Pražmem.) Za parkovištěm přejedeme Morávku a máme možnost se občerstvit v restauraci U splavu.

Dále pokračujeme po cestě až k hotelu, kde odbočíme doprava kolem večerky zpět k řece. Přes most se opět dostaneme ke Caravan clubu. Známou cestou kolem Liščí farmy sjedeme po proudu k lávce. Za lávkou odbočíme doprava a sledujíc tok řeky projedeme přes areál pily k další lávce. Přejedeme na pravý břeh a pokračujeme až k hlavní cestě na Vyšní Lhoty. Silnici překřížíme a pod protipovodňovým valem dojedeme ke stavidlům. Zde část řeky pokračuje kanálem do Žermanické přehrady. Přes stavidlo přejedeme na levý břeh a kolem areálu továrny projedeme až k silnici na Skalici. Po silnici projedeme kolem pily, u které jsme odbočovali na Raškovice, a vystoupáme Skalický kopec ke kostelu. Kousek pod kostelem je po pravé straně hospoda Strážnice (U Bučka), kde mají výborné pivko. Po hlavní cestě projedeme Skalicí a přes Staré Město se vracíme do Frýdku-Místku.

Délka trasy: cca 45km Doba jízdy: 2,5 hod. jízdy Obtížnost: lehká Vhodné pro kolo: treking, mtb