Činnost odboru

Vnitřně se struktura městské policie děli do tří skupin.

1. Skupina pro hlídkovou službu

  • komplexně zajišťuje místní záležitosti veřejného pořádku ve městě přímým výkonem služby,
  • využívá technických prostředků k zabránění odjezdu vozidla a mobilního kamerového systému,
  • plní úkoly spojené s rozhodnutím o provedení nucených odtahů vozidel,
  • zabezpečuje výkon činnosti MP na území obcí s uzavřenou veřejnoprávní smlouvou,
  • komplexně zpracovává a zajišťuje přestupkovou agendu MP.

2. Skupina operativní

  • zajišťuje operační činnosti MP,
  • řídí činnost hlídek v terénu se zaměřením na efektivnost a okamžité řešení událostí,
  • zajišťuje hlásnou službu a zpracovává svodné události za operační den,
  • přijímá podněty a oznámení veřejnosti, tyto vyhodnocuje a přijímá potřebná opatření,
  • komplexně zajišťuje místní záležitosti veřejného pořádku ve městě,
  • plní úkoly spojené s rozhodnutím o provedení nucených odtahů vozidel,
  • plní úkoly na úseku služební kynologie, provádí výcvik a využívání služebních psů,
  • provádí sběr injekčních stříkaček a jehel z veřejného prostranství,
  • zabezpečuje výkon činnosti MP na území obcí s uzavřenou veřejnoprávní smlouvou,
  • zabezpečuje odchyt toulavých, opuštěných a zdivočelých zvířat,
  • zajišťuje za MP prevenci kriminality, tvoří a realizuje preventivní programy a projekty,
  • zabezpečuje prezentaci činnosti MP ve vztahu k veřejnosti,
  • podílí se na propagaci činnosti MP a akcí pořádaných MP,
  • podílí se na tvorbě zpráv o činnosti MP.

3. Skupina administrativy

  • komplexně zajišťuje spisovou službu MP,
  • zabezpečuje přípravu, sestavování návrhu a vyhodnocení čerpání rozpočtu v rozsahu ekonomických činností MP,
  • zabezpečuje skladové hospodářství,
  • zabezpečuje pokladní činnost, fakturační činnost a agendu objednávek MP,
  • zajišťuje správu dlouhodobého nehmotného a hmotného majetku, provádí jeho evidenci a inventarizaci,
  • zajišťuje výdej a evidenci stravenek,
  • zajišťuje materiálně technické vybavení pracovišť,
  • zajišťuje činnosti spojené s přijímáním zaměstnanců, změnami nebo ukončením jejich pracovního poměru,
  • zabezpečuje a sleduje změny organizační struktury z hlediska počtu zaměstnanců.